پایان نامه ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی

پایان نامه ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی

تاریخ خبر : چهارشنبه 14 آبان 1393
دسته خبر: دانلود فایل
بازدید : 58

پایان نامه ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی

پایان نامه ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی

قیمت:1400000ریال

 

موضوع :

پایان نامه ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی با  بهزیستی روانشناختی در دانشجویان دانشگاه آزاد

فرمت فایل: WORD  (قابل ویرایش )

چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی با  بهزیستی روانشناختی در دانشجویان دانشگاه آزاد می باشد. ابزارهای این پژوهش شامل دو نوع پرسشنامه است که شامل: پرسشنامه سلامت روانی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی می باشد و پرسشنامه سلامت روانی 7 ماده آن برای نشانه های جسمانی و 7 ماده دیگر آن علایم اضطراب و 7 ماده دیگر آن اختلال در کنش اجتماعی و 7 ماده دیگر علایم افسردگی را می سنجد. پرسشنامه بهزیستی روانشناختی که 19 ماده آن برای رضایت از زندگی و 13 ماده آن برای معنویت و 19 ماده آن برای شادی و خوش بینی و 8 ماده آن مربوط به رشد و بالندگی و 8 ماده برای ارتباط مثبت با دیگران و 10 ماده آن برای خود مختاری می باشد. بر اساس نتایج تحقیق مشاهده شد که نمره سلامت روانی در دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر است بدین معنی که دانشجویان دختر از سلامت روانی بیشتری برخوردارند و همچنین از لحاظ افسردگی بین دانشجویان پسر و دانشجویان دختر  مشاهده نشد و مشخص شد که نمره بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسر بیشتر از دانشجویان دختر می باشد بدین معنی بهزیستی روانشناختی بیشتری دارند.تامین بهداشت همه افراد جامعه از مهم ترین مسایل اساسی هر کشور است، این امر در سه جنبه جسمانی، روانی و اجتماعی مورد ملاحظه قرار می گیرد، در صورتی که بعد روانی بهداشت به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد، فراوانی مشکلات روانی و رفتاری رو به فزونی خواهد گذاشت تا حدی که عوارض ناشی از بی توجهی به آن در ابعاد فردی و اجتماعی، خانوادگی و انسانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اثرات سوء و غیر قابل جبران رادر پی خواهد گذاشت( نوابی نژاد،1376).در دهه­هاي اخير، روان­شناسي مثبت­نگربه عنوان تلاشي جهت بررسي توانمندي­هاي انسان است که هم اکنون این علم مطالعات مناسبی برای بهزيستي و شادماني در حوزه­هاي مختلف آموزشي، بهداشتي، درماني و دانشگاهي فراهم نموده است Linley, P. A., & Joseph, S. ,2004).). روان­شناسي مثبت­نگر، حركتي شناخته شده در جهت سوق دادن انسان به سمت رشد، شكوفايي و بالندگي است كه نمي­خواهد جايگزين هيچ يك از انواع درمان­هاي روان­شناختي شودSeligman, M. E. P. ,2006).). جامعه علمي، در طول دهه­هاي اخير، شاهد مطالعات و تحقيقاتي در زمينه درك و مفهوم­سازي جنبه­هاي مختلف روان­شناسي مثبت­نگر به ویژه بهزيستي بوده است. بهزيستي روان­شناختي به طور گسترده­اي مورد بررسي و به روش­هاي مختلفي مفهوم­سازي شده است.

کلید واژه: سبک های هویتی، بهزیستی روانی، دانشجویان

 

فهرست مطالب :

فصل 1-   کلیات تحقیق :... 1

1-1-   مقدمه............. 2

1-2-   بیان مسئله. 3

1-3-   اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 5

1-4-   اهداف تحقیق.. 6

1-5-   سوالات تحقیق.. 6

1-6-   چارچوب نظری تحقیق.. 7

1-7-   تعاریف واژه ها 15

فصل 2-    ادبیات و مستندات تحقیق... 18

2-1-   تعریف هویت... 19

2-2-   مفهوم هویت... 21

2-3-   انواع هویت... 23

2-3-1-     سبک های هویت اطلاعاتی.. 25

2-3-2-     سبک هویت هنجاری.. 26

2-3-3-     سبک هویت سردرگم.. 28

2-4-   هویت و جنسیت... 29

2-5-   سلامت روان.. 30

2-6-   سلامت روانی.. 31

2-7-   بهزیستی روانشناختی.. 34

2-8-   مولفه های تشکیل دهنده سازه بهزیستی روانی.. 37

2-8-1-     خودمختاری   37

2-8-2-     رشد فردی............ 38

2-8-3-     تسلط بر محیط... 39

2-8-4-     هدفمندی در زندگی.. 40

2-8-5-     روابط مثبت با دیگران.. 40

2-8-6-     پذیرش خود  41

2-9-   افسردگی  42

2-10- تعریف افسردگی.. 43

2-11- شناخت افسردگی.. 44

2-12- انواع اختلال افسردگی.. 47

2-13- نشانه هاي افسردگي.. 50

2-14- مطالعات انجام شده 55

فصل 3-   روش شناسی تحقیق... 62

3-1-   روش تحقیق.. 63

3-2-   جامعه آماری.. 63

3-3-   نمونه و روش نمونه گیری.. 63

3-4-   روش گردآوری اطلاعات... 64

3-5-   ابزار گرد آوری اطلاعات... 64

3-6-   روش های تجزیه و تحلیل داده ها 70

فصل 4-    تجزیه و تحلیل اطلاعات... 71

4-1-   بررسی جمعیت شناختی آزمودنیها 72

4-1-1-  بررسی حجم نمونه به تفکیک جنسیت... 72

4-1-2-  بررسی حجم نمونه به تفکیک محل سکونت... 73

4-1-3-  بررسی حجم نمونه به تفکیک ترم تحصیلی.. 73

4-1-4-  بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان تحصیلات... 75

4-1-5-  بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان درآمد. 76

4-2-   بررسی متغیرهای اصلی و فرضیات تحقیق.. 77

فصل 5-    نتیجه گیری و پیشنهادات... 95

5-1-   خلاصه يافته ها ي پژوهش.... 96

5-2-   بحث و نتیجه گیری.. 97

5-3-   محدودیتهای تحقیق.. 100

5-4-   پیشنهادهای تحقیق.. 101

 

 



 جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید



برچسب ها :پایان نامه ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی , پایان نامه ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی
محصولات پر فروش

دسته بندی محصولات

بخش همکاران
دسته بندی صفحات
دسته بندی اخبار
بلوک کد اختصاصی